Stjärnan!

Min fina stjärn ponny fortsätter leverera kalas träning efter kalas träning!! Så himla roligt!

 Idag var det banhoppning på schemat. Ganska många olika linjer och anridningar på hindrena med vattenmatta, planka samt lådor. Banan var på 9 hinder med a och b kombination. Socky var riktigt fin!

Hehe dock gjorde jag en liten fail.. På en långsida var det 3 räcken med 4 galopp språng mellan. Då när jag skulle hoppa banan låg de på ca 1 m så kom in ganska stort över första, sen vart de lite vingligt och rörigt till två och sen istället för att räta upp mig och ta tillbaka honom så vart jag framme och Socky platt i galoppen så då för att han inte skulle behöva hoppa genom hindret stannade han på det sista och tjoffs fick jag ta en närmare titt på marken, haha.
Var dock ganska länge sedan jag ramlade av så var väl på tiden att jag fick tugga lite grus, eller vad säger ni? ;) Haha men Natta som ja träna för tyckte Socky var jätte söt för jag drog med tränset av och han vart rädd och sprang typ ett halft varv på banan sen stannade han och såg alldeles förskräckt ut, Så stod han helt blixt stilla tills jag kom fram och tog på tränset igen, nutte ;)

Men sen hoppade jag hela banan 2 gånger till och då gick det kanon! Den låg på mellan 95-105 så det kändes jätte bra då jag inte hoppat en bana på den höjden sen min och Sockys lilla svack grej :) 


Sen när jag kom hem borstade jag honom ordetnligt, linimentade benen samt smörjde hovarna innan han fick gå ut i hagen igen :) Sen putsade jag grejerna och gjorde klart i stallet.

du är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0