:)

God morgon bloggen (: 

Tänkte ta gårdagens ridpass först.

 Började med att skritta Socky ute i ca 10 min innan jag började rida på banan.

Gårdagens mål var att få honom lösgjord, hålla takten hela tiden och samtidigt vara kvick i bak. Började böja lite på honom i skritt och göra lite bakdelsv. sen travade jag fram honom ordentligt och fokuserade på att få honom att ta stöd på ytter tygeln och inte bara maska på med böjd hals utan trava på ordentlig.

 Sen galopperade jag fram med samma tänk, Rak ställd med kvicka bak ben och galoppera på utan att bli lång och paddlig. I vänster varv lägger sockis gärna ut höger bogen och skjuter in rumpan så han går på två spår, så igår red jag honom rak i hörnen så att jag skulle få in bogen vilket skulle tvinga honom ta vikt på det där inner bak som han annars viker in för att slippa sätta under sig. hehe så då när jag kom där i ett hörn drev jag på lite för att han vart lite seg och då sparkade han som värsta kanonen!!! Haha dog typ så söt han var,,, han vart så sur på mig!! ;) Men sen vart han kanon fin och inga mer protester ;) Galopperad lika i höger varv innan jag skrittade lite.

 Sen la jag upp stigbyglarna och travade honom på hela banan. På en långsida red jag öppna halva, sen på mitten en 10 meters volt och fortsatte i slute och på andra lång sidan red jag slänkel vikning in till spåret och sen tillbaka. Han var jätte fin efter ett tag släppte det verkligen och han trampa på och skummade massor! Red i ca 40 min på banan innan jag skrittade av honom ute. 

Sen fick han gå in och äta med pyjamasen på. min fina kille :)

Efter jag putsat och pockat undan Sockas grejer tog jag in resten av hästarna och bytte täcken på de samt borstade och gjorde i ordning z.

 Hehe Zoogin var hemsk igår ;) Men han hade stått 3 dagar i rad(vilket varken har med mig eller bloggen att göra(:) så han hade en ursäkt;) Men red mest för att få ut överskotts energi , men i slutet slappnade han av och gick fint :)

Hehe sen innan jag var klar hade klockan hunnit bli halv 9 så då cyklade jag hem och åt middag och sen orkade jag inte blogga på kvällen ;)

Idag ska båda ponnysarna få gå ordentligt i skogen utan krav :)

Sen ikväll kommer massa folk som ska fira mamma då hon fyller snart och även mig trotts de är ganska långt kvar men de orkar inte komma en gång till ;)


Jäklar vilket långt inlägg de vart men


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0