Min kung!

Träningen idag fick så vidrigt patetiskt bra så jag tror jag dör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Går inte beskriva hur fantastisk Sockis var, åhhhhhh han är fööör bäst!
 
Det var ju banhoppning idag med massa tittiga saker i hinderna, allt från vatten matta till lådor till nå hängande saker. Vi började travhoppa över ett räcke med bom framför och sen skulle vi landa och galoppera fram i 6 språng till en kavaletti. Detta gjorde vi förs i trav och sedan i galopp. Efter det hoppade vi fram på en oxer innan vi hoppade genom en långsida med massa krims krams i hindrena. Socky kollade inte på en enda sak utan hoppade glatt över allt läskigt utan att tveka. :)
 
Sen fick vi hoppa genom banan. Kan ärligt säga det var den bästa rundan jag någonsin gjort med Socky! Han vill gärna komma stort och snabbt på hinder och när jag tvingat honom samla sig och galoppera intill Har han flera gånger rivit eller gjort lite dumma stopp. Men efter trimmer igår och vi verkligen fick igenom det kunde jag idag galoppera ordentligt fram till hindret och han hoppade upp sig jätte fint och tog i ist för hoppa långt och lågt, vilket de gärna blir när han hoppar av stort, och herre guuud vilken känsla! Lätta ur sadeln et x antal gånger ;)
Efter jag hoppat banan fick jag rida om en linje men annars var Linda och jag helt nöjda så fick trava av honom!
 
Idag kände jag verkligen att allt jobb och slit gav resultat. Det är exakt såhär jag vill att han ska kännas, han var framme men ändå på rumpan och lätt i handen. Min älskade älskade ponny! <3
 
Kvällen spenderades hemma hos Gustav, han och agnes kom hem från Årsta Runsten idag så åkte dit för att träffa de innan agnes åkte hem och var sen kvar hos han ett tag :)
 
Nu ska jag dra på mig pyjamasen och mysa framför de dexter resten av kvällen :)
 
 
Så obeskrivligt bäst! Cedergårdens Irish Socks <3
 

Kommentarer
Postat av: Pauline

<3

2012-08-05 @ 23:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0