Mina brister.

Tänkte skriva lite om mina brister inom ridningen.

 Det största är att jag lägger ned händerna istället för att hålla tummarna uppåt. Då vrids även armbågarna ut så jag ser ut som en fågel. Jämt när jag tränar är det, "Johanna, vrid om händerna" ;) Vet inte riktigt vad det kommer från men försöker tänka på det varje gång jag rider.

Sen får jag ibland ganska ostadig skänkel. Ingen har påpekat det men jag känner det själv. Speciellt när jag rider lätt. Det blir värre på hur större häst jag rider och på gången den har. Tex, mina skänklar är stadigare när jag rider Socky än Winston. Men det har faktiskt blivit bättre då jag verkligen tränat på det.

Sen inom hoppning är det att jag ibland får lite bråttom, istället för att bara sitta och vänta. Och jag måste bli lugnare både upp och ner.  Blir ibland typ kasta sig fram och sen tillbaka, vilket kan störa hästen. Men jag vet mina brister så då är det bara träna på. :)


den här bilen är typisk Johanna handstil;) Raka armar och omvridna häner.

och Här blir det att jag nästan hoppar före honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0