Dagens ridpass

Red ett lefullt och okomplicerat pass idag. Miramis var så omåttligt glad idag och pigg som tusan - lite vårkänslor kanske? Mitt mål var att jag ville endast få en känsla av glädje och inga krav eller måsten, red enkla flyttningar samt byten i kurvorna annars var det inget mer än att låta honom gå i låg form och få göra jobbet själv. Efter att han gjort sina uppgifter utan att tjura ihop så fick han faktiskt springa av sig ordentligt. Han tycker ju det är så otroligt kul att slå en race i backarna - då är han som lyckligast, han blir helt till sig :')

Det var väldigt längesedan jag och Miramis hade ett sådant här pass, det har varit på sådant blodigt allvar på sistonde. Det behövs såklart också, om man vill komma någonstans, men man behöver även rensa hjärnan och bara få ha glädje med sin ponny- det är ju faktsiskt därför jag, och säkert många andra, rider! :)

Nu till den materiella biten, detta var Miramis outfit;

haha shit vad ful han blev på bilden, han har verkligen inte sådant där huvud. Han är den vackraste <3

Schabrak; John Whitaker Union Jack Saddle Pad
Benskydd; Catago Pro
Boots; Proffesional Choiche
Sadelgjort; Random
Sadel; Morris & Nolan, vet inte modell. Men handgjord.
Träns; Glen Gordon
Pannband; Äkta Swarowski
Martingal; Glen Gordon.




Kommentarer
Postat av: Livia Karlsson

Snyggt shabrak, vart har du köpt det ?

2011-03-07 @ 21:16:01
Postat av: cassechuck

älskar schabraket;)

2011-03-08 @ 10:38:08
URL: http://cassechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0