Odjur..

Idag var mina djur billiga!  Red ut på båda och var nära att hälsa på marken ett X antal gånger. Hehe, men det blåste och så de hade väl sin anledning... ;)

 Socky var iaf jätte spänd och rädd för ALLT. Var dock fin i galoppen vilket han inte brukar vara då han blir så spänd ute men idag så (:

Sen red jag lill grisen och han var en plåga från början till slut. Hehe men han blir typ alltid så när det blåser så fick skylla mig själv antar jag som red ut. Men han bockade iaf som en galning :O Det var jätte länge sen han bockade så här!

Jag har en liten inbyggd regel i mitt huvud om hur mycket hästarna "får" busa. Socky han sparkar och så typ aldrig, medan Zoogin är ganska lätt i rumpan ;)

 Men jag tycker det är bara roligt om hästarna busar lite ibland :) så länge de är glada och busar för det, men när det blir bråkigt eller att det känns som de mäter sin kraft mot en och blir allmänt kaxiga tycker jag det är välldigt viktigt att sätta ett stopp och ta ner de på jorden, innan det spårar ur och man tappar kontrollen. Så bus på glad nivå är mycket okej i min värld! Älskar när man släpper på kraven lite och kan busa till det lite utan att det blir kaos.

Nej nu blir det sängen. Puss!



+


=

Död Johanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0