Dagens ridpass

Idag bjöds det på en galen ponny, som inte hade lust att stå still till en början. Haha! Red ut på en slinga och tränade lite mer avancerade saker idag än mot igår- för att skärpa hans lydnad och framförallt muskelstyrka och kondition. I början var har lite fjantig och ofokuserad, men tränade halt-skritt-halt-skritt och tillslut så fick jag hans fokus på hans arbete; och framför allt mig! Började med massor av öppna, sluta och sidvärtsrörelser och sikken skillnad- han har blivit sååå mjuk och fin. Efter ett tag så var han så enormt lösgjord så han bärde sig helt själv och svansen stog som ett spjut. Travade och galopperade och gjorde i princip samma sak, gjorde även massor med byten. Han utförde dom faktiskt perfekt! Han byter otroligt rent och jag har fått massor med posetiv feedback från dressyrtanter om hans galoppombyten ;)
Jag är så nöjd över min lilla Mirrie.

Piiiiggg kille ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0