Åh nej. :(


När jag skrittade hem Miramis idag- som var otroligt fin och koncentrerad på sitt jobb, samt helt lösgjord- så snubblar han. Inte så mycket mer med det. Det var inte världens ramling utan han bara hoppa till lite. Men såklart så får man ju inte ha en sådan tur, utan jag känner i nedförsbacken att han är ca 2-3 graders halt och markerar rejält. Jag hoppar såklart av honom, tar av honom bootsen och hans skydd och känner igenom honom.

Som en naturlig reaktion efter hans skada som varade i 8 månader så tror jag såklart det är hans kotor som har tagit stryk. "Vi har tränat för hårt, vi har hoppat för mycket och jag glömde linda honom ordentligt en dag." Jag blir hysterisk. Vill. Inte. Att. Han. Ska. Ha. Ont. Efter ett tag av otroligt noga egenomkänningar så känner jag ingenting, men han är otroligt halt, så ringer jag mamma.
Då lugnar jag ner mig lite, han var ju trots allt jätte fräsch innan han snubblade. Förmodligen gjorde han sig illa sig då. Nu är jag jättenervös och om man får vara lite självisk så har allt jobb verkligen givit resultat och han är riktigt fin nu, och vi skulle ju tävla i helgen. :( Så nu kan jag bara hoppas att han är fräsch imorgon och att han endast stukade sig.


Så snälla håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0