Utvädering hoppträning 8/5

Vi hoppade ju som sagt ute för första gången i år, galet skönt att få komma ut och kunna galoppera på!

Vi började jobba lite på en volt med ett litet räcke på ena sidan samt ett kryss med bom före och efter på andra. Målet var att få hästarna gå i samma tempo och takt före och efter samt för mig att få Socky lite närmare hindrena då han gärna hoppar av lite stort. Socky gjorde detta kanon och hoppade riktigt fint på krysset!

Sen hoppade vi lite på en planka med anridning ur sväng, innan de fick titta lite på ett räcke samt en oxer och till sist hoppade vi igenom en tre kombination på långsidan. Detta gjorde vi så att de skulle få titta av sig lite innan vi började hoppa banan.

Sen hoppade vi igenom banan. Det var tolv språng samt b och c hindrena i kombinationen. Första rundan vart allt lite kaos. Socky var jätte pigg och drog lite och då istället för att ta tillbaka honom och sen lätte vart det en seg dragkamp mest runt banan, vilket ledde till att han tappade galoppen lite och vi kom lite dåligt på hindrena.
Men sen fick jag hoppa om halva banan och sablar vilken go känsla vi fick då! jag red bättre och Socky hoppade jätte fint! och då när jag fick tillbaka honom ordentligt mellan hindrena kunde jag sedan mjukna och rida fram vilket ledde till att vi kom rätt på hindrena och allt vart helt plötsligt väldigt enkelt.

Så det kändes jätte bra och kunnat inte vart nöjdare med min fina ponny! + i kanten till honom också som hoppade en hel träning med endast 4 fel och det var en liten rivning ;) Fan vad grym han är! <3

Nu ska jag sova, puss hörs imorgon :)



jag älskar dig hjärtat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0