Dagens ridpass

Socky fick Trimma lite på banan idag. Lag ut 4 bommar och sen byggde jag ett sockerbits hinder på mitten.

Började med att trava över bommarna. Målet var att Socky skulle vänta och bära sig själv, haha snacka min ponny var bom laddad idag!!! Haha så fort jag styrde mot bommarna drog han i högsta växeln och fullkomligt ignorerade mig, Men efter ett x antal varv över de jäkla bommarna travade han lugnt och fint över de.

 Sen travade jag över mitt lilla hinder och sen skuttade jag över det på en åtta. Haha Socky var så galet söt!! Han gick lugn och lyssnade på mig till typ två meter från hindret då han for iväg och slängde sig över de som om de vore bra mycket högre än vad de faktiskt var..

Så sammanfattning av dagens ridpass är att min ponny är olydig men så förbaskat söt att de inte gör något!!

Sen travade jag av honom ordentligt innan jag skritta ut i ca 20 minuter.

Innan jag tog in resten av hästarna borstade jag honom ordentligt, klippte manen, svansen och hovskägget så nu är han snyggis igen! :)


söt bild från en träning från förra vintern typ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0