Tips mot skitig häst!

Jag har alltid haft hästar med mycket vitt. Min förra ponny var en skimmel och Miramis är ju skäck, så jag har alltid fått kämpa med dessa kissfläckar, därför har jag också kommit på ganska många knep för att hålla dom rena. Det tråkigaste som finns är när man ska till tävling/träning ect. så är hästen kissgul när man vaknar på morgonen.

Några tips som går riktigt fort utan att du behöver blöta ner ponnyn/hästen är:
♦ Potatismjöl - Bara att gnugga på kissfläcken sen borsta bort. Hur smidigt som helst!
♦ Våtservetter - Bara torka bort, går sjukt fort och funkar verkligen. Våtservetter finns te.x. på apoteket.
♦ Fieblings Green Clean - En spray som du sprayar på fläcken, låter det sitta och sedan masserar in. Torka sedan av- och fläcken är borta! Finns att köpa på Granngården.


/Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0