Tävlingsdagen på Fagersta RK

Miramis var lite smått taggad och överallt ungefär hela dagen. Ska jag dra det lite kort nu innan, så är jag nöjd över Miramis och super onöjd med min egen ritt. Måste träna mera, på tävling, dvs att rida snyggare. Försöka andas och rida likadant som på tävling. Samt kunna få fram honom utan att få peta på honom med spöt.

LC:
När jag skrittade fram så var han väldigt pigg och lyhörd, sedan på framhoppningen så hoppade jag inte så värst mycket då underlaget absolut inte funkar med Miramis. Han hatar att gå på tungt och tjockt underlag, så han var mestadels inte alls högt över hindrerna och slog i oxrarna. Så jag sket i att bråka med honom utan försökte fokusera på att han skulle lyssna på mig istället, det är igentligen det viktigaste med Miramis.

På banan fick jag lov att vara på honom hela tiden! Det är ganska tråkigt att man behöver vara så på honom, men då hoppar han i alla fall. Detta kommer försvinna hur längre han får vara ute. Ostadiga resultat kommer jämt i början på tävlingssäsongen med honom, sen går han som tåget ;)
Han hoppade även om spänt så vi klarade oss igenom, tills sista hindret. Då jag hoppar fel hinder.
Det är verkligen inte något som får hända, speciellt eftersom vi förmodligen hade vunnit (ska kolla resultatlistorna idag) om jag inte hade klantat mig.

Ni kan se på filmen själva hur det gick..




Själv kan jag inte ens titta på filmen, så otroligt besviken på mig själv.. :(

/ Isabelle

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser jättefint ut!

2011-06-22 @ 11:08:14
URL: http://bobvoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0