Smörjingsmedel

Vilket smörjningsmedel använder din och är det effektivt?

Jag har extremt mycket smörjningsmedel och massor av prylar, sprayer, allt mellan himmel och jord.

Det som jag dock tycker är helt klart bäst är produkterna från Stübben, både lädertvål och fett.
Kan verkligen rekomendera dessa då dom gör rent och gör lädret supermjukt. Skulle inte klara mig utan dom :')

Börjar alltid med att göra rent lädret med lädertvålen, den luktar gott och är inte alls kladdig. Det torkar väldigt fort också!



Sedan när jag vill ha lädret mjukt så använder jag fettet. Det blir verkligen supermjukt, dock inte så glansigt. Men han faktiskt inget behov att ha superglansigt heller, bara det ser rent ut och lädret är mjukt och behagligt för hästen, så nöjer jag mig :)


/ Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0