Juste.. Glömde berätta!

Har ju helt glömt bort att uppdatera om Miramis. Hur går han då?

Jo han har blivit riden i några dagar nu, han går väl sådär. Alltså, han blev finare i munnen när han blev raspad- men går fortfarande med tungan utanför munnen. Själv tror jag att han vill komma undan bettet och dess funktion på något sätt. Förmodligen viker sig bettet och åker upp i gommen på honom. Åh jag trivs verkligen inte och rida när det är sådär. Därför hoppas jag extra mycket att vi kommer iväg idag och köper ett nytt bett till honom. Vi ska prova två bett, ett nova bett/syntetsbett och ett rakt stångbett.



Själv är jag helinne på novabetten och dess funktion eftersom det är nästan det snällaste du kan stoppa i din hästs mun.. Men man ska heller inte köpa grisen i säcken. Det kan ju vara så att Miramis inte alls trivs/funkar på det. Vem vet. Dock så hoppas- och tror- jag verkligen det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0