Story..

Tänkte dra min Socky historia om hur han vart min och så nu.. Tar det från början, Ladden hade kännts lite ofräsch så vi tog ut veterinären och fick order att promenera med honom i 2 månader. Jag gick och gick och äntligen fick jag sätta igång honom igen! Efter att ridit i bara några dagar kom den där känslan att allt inte stod rätt till tillbaka och då tog jag det hemska beslutet att gå skillda vägar från min finaste ponny. Han höll helt enkelt inte för mig längre så det var bäst för oss båda..
Efter ett tag började jag titta på lite ponnysar och åkte iväg och tittade på 2. Den första var jätte gullig men ganska mesig + att den gick ikull med mig , så den gick bort då jag tyckte den var lite för tråkig.

Direkt efter den åkte vi och tittade på en till ponny som var den första rena motsatts! Hur mysig som helst i stallet men när man satt upp vart det full fart!! Jag tyckte den var riktigt rolig men mamma sa stopp då den inte riktigt bettede sig som om den vore fullt frisk och gick inte heller helt rent då tjejen började rida.. Sen tog det ett tag innan jag hittade nå mer intressant.

Men så en kväll satt ja och titta runt på hastnet och såg annonsen på Socky , ropade på mamma och sa att jag hittat en jätte fin ponny! Hon kom och sa att hon visste vem han var och då visade det sig att Josse(min syster) Vart och tittat på deras förra ponny när hon letade häst! Så jag tvinga mamma ringa och vi bestämmde en dag att få komma och titta på honom. Jag smälte första gången jag såg honom i boxen och kan ju säga att det inte vart bättre av att rida honom! Jag kände direkt att det var rätt och fick rida lite på banan, skutta lite samt skritta ut i skogen. Det första jag sa till mamma när vi satte oss i bilen var, den där ponnyn vill jag ha!!!
Hehe mamma tyckte jag skulle prova fler gånger så  fick komma och rida ut med Pauline och han var lika underbar då! Vi tog med honom på en träning och Cissi tyckte han var fin så då äntligen bestämmde vi oss, Vi ville ha honom!

Så fredagen det 17 september besiktades han och gick i genom så vi åkte direkt hem med honom!! Åh bästa dagen i mitt liv! Började grina i bilen på väg hem från besiktningen!! Efter vi lämnat honom åkte vi hem med Pauline och hennes föräldrar och skrev alla papper. Så från att Socky kom ut på annons till vi bestämmde oss tog inte lång tid samt att vi var de ända som var där och tittade på honom.
 Jag var jätte rädd när han kom att han inte skulle trivas och så för han hade det så himla bra hos Pauline!!!!! Han skulle inte kunnat ha det bättre än där så det kändes lite jobbigt, men han lever än!
Jag är så glad att jag fick chansen till denna finaste ponny och han är mitt allt!

Cedergårdens Irish Socks <3


första rid passet på banan

första tävlingen

Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: pauline

åh dehär kändes i hjärtat att läsa! vi båda grinade fast av olika anledningar den dagen......... haha :D men säger såhär jag , socky fick världens bästa hem och världens bästa ägare! kunde inte blivit bättre!!!!!!!!!!!!!!!!!! och att han trivs som fisken i vattnet hos dig är det ingen tvekan om ;)

2011-08-21 @ 19:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0